Vores historie

Vi er en lille rideklub, som holder til på Kvie Søvej 5 lige uden for Ansager. En lille klub som rummer mange gode faciliteter og et kanon godt sammenhold. Der er plads til 26 heste, som lever et rigtigt hesteliv. Stalden har et godt klima for hestene som har mulighed for, at komme på fold hver dag fra 7 - 15.

Klubbens medlemmer er vant til, at arbejde sammen om forskellige gøremål hvilket giver et godt sammenhold. Det kunne være når vi har arbejdsdage, hvor vi samles og fikser RIKA op i fællesskab, eller udfører forskelligt arbejde som tjener penge ind til klubben. Godt hjulpet af det lokale erhvervsliv er klubben også.

På RIKA er der forskellige udvalg man kan deltage i, så man dermed er en aktiv del af planlægningen af forskellige aktiviteter osv.

Faciliteter
På RIKA har vi en masse gode faciliteter; 20*60 ridehal, udendørs 20*60 bane og udendørs 20*40 bane. Store folde og store lyse bokse, hvor hestene har god mulighed for kontakt til både heste og mennesker.

Ridehal
På RIKA har en 20*60 ridehal, med massere af lys, tilskuerpladser, og snart cafeteria.

Folde
På RIKA har vi masser af foldplads. Der er samtidig god mulighed for, at ride sig en tur i området.

Stalden
Vi har på RIKA 24 bokse. Alle bokse er store og lyse, med god udsigt for hestene. To rækker bokse er uden tremmer, og en række er med.. Hestene nyder friheden og muligheden for, at snakke med hinanden. Der er en vidunderlig ro i stalden.

Ridebaner
Ud over ridehal, er der på RIKA 2 udendørs baner - én på 20*60 og én 20*40.