Hjælpere til handicapridning søges !!

Kunne du tænke dig at arbejde tæt sammen med mennesker og dyr. Og indgå i et team, som arbejder for at give rytterne den bedste behandling/oplevelse på hest.

SÅ er rideterapien noget for dig.

Vi søger hjælpere til ridefysioterapien i Rideklubben Ansager (RIKA). Arbejdstiden kan være alt imellem 2-8 timer i ugen. Tirsdag og fredag formiddage, fra kl. 7.30- 11.30 (cirka tider), start pr. 1/8 2022.

Opgaverne består i:
• Gøre heste klar – sadle op.
• Hjælpe med af-/påstigning, trække hestene rundt i ridehallen og på tur.
• Hjælpe med forefaldende arbejde i stalden.

Vi ønsker medarbejdere som:
Er møde stabile, trygge ved at arbejde tæt sammen med heste og menneske, som er enten fysisk eller psykisk udfordrede. Vant til at gå og bruge kroppen.

Synes du at ovenstående lyder spændende, så vent ikke med at kontakte RIKA.

Du er velkommen til enten at skrive en email på: ridefys.sommer22@gmail.com eller ringe/sms på 28571848

Nye hegn om foldene på RIKA

Tusind tak til alle vores frivillige, som kom og hjalp med at sætte helt nyt hegn omkring vores folde. Det er blevet så godt!

Forhindringsbane

Ridestien bliver stille og rolig færdig, og nogle af forhindringerne er allerede lagt - og endda også inviet. Det er altid sundt for både rytter og hest, at komme ud af ridebanerne.

Nyt hegn om ridestien

Wauw, super flot hegn sat op omrking vores ridesti. Tusind tak for hjælpen! :D

RIKA er GULD værd

20/9-2020

Rideklubben Ansager får støtte til familieidræt.
Med støtte fra Toms Guldpulje kan Rideklubben Ansager (RIKA) nu sætte gang i projektet ‘Forældre/barn ridning’.

Farvel til de gamle gavle!

11/1-2020

Der arbejdes på højtryk på RIKA. Sig farvel til de gamle gavle 🥳
Der blev idag pillet plader og døre af den ene gavl og det kom til syne hvor FEEED ridehallen bliver.
Derudover kom der 4 læs på losseren og der blev ryddet op i stalden 💪
Og selvfølgelig hygget - som altid på RIKA 😍
TAK for fremmødet og alle de skønne frivilige hænder som altid hjælper til -  i er uunværlige!🙏
🐴

Klubmestre 2019

1/1-2020

Klubmester 2019 er nu afsluttet. Tillykke til de 4 vindere, godt redet! 💪

Dressur pony: Simone Nymark & Lotus
Spring pony: Simone Nymark & Lotus
Dressur hest: Nanna Lundgård & Hejbøls Dea'de
Spring hest: Helene Bruun & Walther

Tak til Land og Fritid og Broderi Malou

KLUBMESTER 2020 er hermed også skudt igang. Husk at indberette jeres point. Held og Lykke!

Slutspurten er startet

Så er der kun godt en måned tilbage af klubmesterskabet 2019, skal du lige nå at starte et sidste stævne og være med i kampen om titlen som Klubmester 2019, så skal det være nu. Klubmesterskaberne løber altid fra 1. december - 30. november.